ADVERTISEMENT

Παγκόσμια Ημέρα Καφέ: Όλοι οι τρόποι για να τη γιορτάσεις όπως της αξίζει

Ποια είναι η επίδραση του καφέ στο στομάχι μας

Τι δείχνει πρόσφατη έρευνα του τμήματος Διατροφής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου

Newsroom

Ενημερώθηκε
2' χρόνος ανάγνωσης
Ποια είναι η επίδραση του καφέ στο στομάχι μας
ADVERTISEMENT
ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πολλά ακούγονται σε σχέση με το πώς ο καφές επιδρά στη λειτουργία του στομάχου και το πώς επηρεάζει την πέψη των τροφών που καταναλώνουμε.

Είναι βαρύς ο στιγμιαίος καφές για το στομάχι; Μπορούμε να πίνουμε ένα φλιτζανάκι ελληνικό μετά το φαγητό; Πόση ώρα μετά το γεύμα μπορώ να πιω έναν φραπέ ή ένα ζεστό στιγμιαίο; Αυτές είναι κάποιες πολύ συχνές απορίες, που πολλοί καταναλωτές διατυπώνουν.

ADVERTISEMENT

Ας δούμε λοιπόν πώς έχουν τα πράγματα και τι μας λένε οι ειδικοί:

Σε πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε από το τμήμα Διατροφής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, διερευνήθηκε η επίδραση που έχουν διάφοροι τύποι καφέ –εκ των οποίων και ο κρύος στιγμιαίος καφές– στο γαστρεντερικό σύστημα, την πίεση και το στρες. Η μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση καφέ δεν συσχετίστηκε με γαστρεντερικά συμπτώματα ή αυτοαναφερόμενο στρες, καταρρίπτοντας έτσι τον μύθο ότι ο καφές, και ιδιαίτερα ο κρύος στιγμιαίος, προκαλεί προβλήματα στο στομάχι, σε ανθρώπους φυσικά που δεν πάσχουν από γαστρεντερικά νοσήματα.

Παράλληλα, η κατανάλωση καφέ, ιδίως μετά από μεγάλα γεύματα, είναι μια συνήθεια που θα σας βοηθήσει να χωνέψετε καλύτερα. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι η καφεΐνη αυξάνει την κινητικότητα του γαστρεντερικού μας σωλήνα, ενισχύοντας τη δυνατότητα του οργανισμού να πέψει την τροφή.

ADVERTISEMENT

Ακόμη, αν θέλουμε να δούμε και σε πιο κλινικό επίπεδο τη σχέση του καφέ με το γαστρεντερικό μας σύστημα, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά του Ελληνικού Ιδρύματος Γαστρεντερολογίας και Διατροφής φαίνεται ότι η καθημερινή κατανάλωση καφέ (με καφεΐνη) μειώνει την πιθανότητα επανεμφάνισης καρκίνου του εντέρου μετά από θεραπεία και γενικότερα βελτιώνει την πιθανότητα θεραπείας του ασθενούς. Το γεγονός αυτό φάνηκε κυρίως σε ασθενείς που έπιναν τουλάχιστον τέσσερις καφέδες τη μέρα (460 mg καφεΐνης). Δύο έως τρεις καφέδες την ημέρα είχαν μικρότερο όφελος, ενώ σχεδόν αμελητέο ήταν το όφελος με έναν καφέ ημερησίως, ή λιγότερο.

Όπως οι ερευνητές επισημαίνουν «η προστατευτική δράση του καφέ δεν αφορά τον ντεκαφεϊνέ», αν και, όπως είπαν, δεν είναι σαφές γιατί η καφεΐνη φαίνεται να δρα προστατευτικά για το έντερο.

[ΠΗΓΗ]

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ελάχιστοι το ξέρουν: Το εξωτικό νησί 1,5 ώρα από την Αθήνα όπου κάνεις μπάνιο παρέα με ελάφια και παγώνια

Ελάχιστοι το ξέρουν: Το εξωτικό νησί 1,5 ώρα από την Αθήνα όπου κάνεις μπάνιο παρέα με ελάφια και παγώνια

Eat + Drink Σήμερα

Αυτό το μικρό νησί κοντά στην Αθήνα μοιάζει βγαλμένο από καρτ ποστάλ

Η διαδρομή που χαρακτηρίζεται η ομορφότερη του κόσμου – Περνά μέσα από λίμνες, παγετώνες και καταρράκτες

Η διαδρομή που χαρακτηρίζεται η ομορφότερη του κόσμου – Περνά μέσα από λίμνες, παγετώνες και καταρράκτες

Eat + Drink Σήμερα

Αυτό το τρένο διασχίζει ένα από τα πιο εντυπωσιακά τοπία της Γης

Η Alexandria Ocasio‑Cortez μοιράστηκε μια πολύ προσωπική διαδικασία – Και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για το 2028

Η Alexandria Ocasio‑Cortez μοιράστηκε μια πολύ προσωπική διαδικασία – Και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για το 2028

Eat + Drink Σήμερα

«Δεν έχω αποκλείσει το ενδεχόμενο»: Η διπλή αποκάλυψη της Alexandria Ocasio-Cortez

Τα «αθόρυβα» σημάδια που αποκαλύπτουν πολλά για τη γυναικεία υγεία

Τα «αθόρυβα» σημάδια που αποκαλύπτουν πολλά για τη γυναικεία υγεία

Eat + Drink Σήμερα

Πέντε μικρές αλλαγές που δεν πρέπει ποτέ να αγνοήσεις

Το πιο ορεινό χωριό της Ελλάδας βρίσκεται σε υψόμετρο 1.440 μέτρων

Το πιο ορεινό χωριό της Ελλάδας βρίσκεται σε υψόμετρο 1.440 μέτρων

Eat + Drink Σήμερα

Ένα χωριό που για μισό χρόνο ανήκει στους ανθρώπους και για τον άλλο μισό, στα βουνά

Πόση ώρα περνάς στο κινητό; Η ψυχολογία εξηγεί τι σημαίνει αυτό για το μυαλό σου

Πόση ώρα περνάς στο κινητό; Η ψυχολογία εξηγεί τι σημαίνει αυτό για το μυαλό σου

Eat + Drink Σήμερα

Μάθε πώς το κινητό επηρεάζει τη σκέψη σου αλλά και πώς να πάρεις πίσω τον έλεγχο!

Γιατί μας γλείφουν οι σκύλοι;

Γιατί μας γλείφουν οι σκύλοι;

Eat + Drink Σήμερα

Ο λόγος που ξέραμε και ο λόγος που δεν ξέραμε

Τα cocktails που πίναμε στα 80s & 90s

Τα cocktails που πίναμε στα 80s & 90s

Eat + Drink Σήμερα

Οι νεότεροι barmen μάλλον δεν τα γνωρίζουν καν

Η στάση που κάνει πολύ πιο πιθανό τον γυναικείο οpγασμό

Η στάση που κάνει πολύ πιο πιθανό τον γυναικείο οpγασμό

Eat + Drink Σήμερα

Μια νέα δημοσκόπηση έδειξε μια μεγάλη διαφορά

Ντομάτες και λιπώδες ήπαρ: Πόση ποσότητα την ημέρα έδειξε η έρευνα ότι μειώνει το λίπος

Ντομάτες και λιπώδες ήπαρ: Πόση ποσότητα την ημέρα έδειξε η έρευνα ότι μειώνει το λίπος

Eat + Drink Χτες

Μια τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή σε ασθενείς με MASLD αξιολόγησε την καθημερινή κατανάλωση ντομάτας και σάλτσας και κατέγραψε αξιοσημείωτη μείωση της ηπατικής στεάτωσης σε μόλις έξι εβδομάδες.

Σειρά γέννησης και παθήσεις: Ποιες ασθένειες συνδέονται με το αν γεννηθήκατε πρώτοι ή δεύτεροι

Σειρά γέννησης και παθήσεις: Ποιες ασθένειες συνδέονται με το αν γεννηθήκατε πρώτοι ή δεύτεροι

Eat + Drink Χτες

Πρωτότοκα και δευτερότοκα παιδιά εμφανίζουν διαφορετικό προφίλ κινδύνου για συγκεκριμένες ασθένειες - Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτεΐνη‑κλειδί που «φρενάρει» τη μνήμη και γερνά τον εγκέφαλο

Η πρωτεΐνη‑κλειδί που «φρενάρει» τη μνήμη και γερνά τον εγκέφαλο

Eat + Drink Χτες

Η FTL1 ίσως κρατά το κλειδί για έναν πιο νεανικό εγκέφαλο

ADVERTISEMENT
×
E-Daily.gr Τα νέα της ημέρας και ό,τι σου κάνει κλικ!      Γυναίκες χωρίς φίλτρο